Ostiraleko klasean curriculum desberdinen buruz hitz egin dugu, lau motakoak
dira:
- Curriculum nuloa: Hezkuntzarekin zerikusia ez duten gaiak lantzen dira bertan, adibidez jaiotza.
- Curriculum ezkutua: Gai konkretu bat lantzen da, vaina hau ez da zuzenean egiten, zeharka baizik. Hau da, subjektuak gaia tratatzen du baina jakin gabe. Horrela jarrera eta balore batzuk barneratzen dira.
- Curriculum formala: Curriculumak markatzen duena jarraitu behar da, hau da, edukiak, helburuak, ordutegia, ebaluazio-irizpideak... lantzen dira, nahiz eta era desberdin asko egon horiek lantzeko.
- Curriculum erreala: Curriculum formala praktikan jartzea da, adibidez jardueren bidez, jarduerak egoera bakoitzara egokituz.
Curriculum desberdinak komentatu ondoren, irakaslea argazki batzuk erakutsi digu eta argazkiak ikusi eta gero, denen artean bat aukeratu dugu azkenean haurnaketa egiteko.
Argazki honetan ikusten da pertson guztiak parte hartzen dutela baina azkenean lehena agintzen duena da. Orduan beste guztiak egin behar dute esaten duena.
Adibide honekin hezkuntzarekin zerikusia dauka, batzutan irakaslea ematen du gaiak eta ikasleen lehentasunak kontuan es dute hartzen. Orduan ikasleak motibazioa eta ikasteko gogoak galtzen dute.
Inportantea da irakaslea eta ikasleak hezkuntzaren prozesuan denak parte hartzea,lehentasunak kontuan hartzea eta motibazioa eta gogoak denen artean sustatzea. Honekin ikasleak konfiantza gehiago edukiko dute eta jarrera hobeago izango dute.
No hay comentarios:
Publicar un comentario